onsdag 25 januari 2012

Snabb uppdatering från Kuala Lumpur

Eftersom det visade sig att jag redan var inloggad på JMS-bloggen när jag nyfiket skulle uppdatera mig om hur det gått för Jonte och Stefan med deras senaste möte med Australiensiska gränsbevakningen, eventuella Tooheyesintag och häng med Stina i Sydney, så tänkte jag att jag lika gärna kunde skriva ett några raders inlägg och meddela att jag kommit fram hel och välbehållen till Kuala Lumpur. Har tillbringat denna dag på flygplatshotellet och haft rätt långtråkigt och varit rätt trött då jag vaknade kl 06 lokal tid efter endast fem timmars sömn. På något sätt har jag ändå fått de senaste 12 timmarna att gå. Hotellet har ett poolområde där jag tillbringat en del tid och efter tre veckor i NZ med förvisso sol titt som tätt, men sällan någon värme att tala om, var det skönt att chilla i 35 grader och sedan kunna hoppa i poolen utan att få köldskador.

Nu är kl 18.30 lokal tid och jag har precis tryckt i mig en fried rice vilket sannolikt kommer att bli min basföda de närmaste veckorna. Love it. Om ett par timmar är det dags att ta shuttlebussen till flygplatsen fem minuter bort och möta Martin. Imorgon kl 12.30 flyger vi till Langkawi. Nu ska jag försöka logga in på den andra bloggen som jag inte loggat in och skrivit något i ännu, så hörs vi där.

Jonte och Stefan, tack för ert fina resesällskap. Det var en helt grym resa och allt har ju gått otroligt smidigt trots att vi tappat bort lite saker på vägen. Ha det grymt kul era sista timmar Sydney. Kram kram från Malin

1 kommentar:

  1. Tack för ett trevligt gästinlägg Malin.
    Nu är det utcheckning från hotellet och dags att fira Australia Day.

    Ha det så bra på din resa.

    Kram

    SvaraRadera